Lawrence of Arabia - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Skup2014 - WaarBenJij.nu Lawrence of Arabia - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Skup2014 - WaarBenJij.nu

Lawrence of Arabia

Door: Walf

Blijf op de hoogte en volg Skup2014

18 Augustus 2014 | Jordanië, Akaba

Het was de Britse archeoloog en militair Thomas Lawrence, beter bekend als "Lawrence the Arabian", die zei: "let's go to Aqaba!". En hij ging! En hoe ! Afijn dat hebt u allen kunnen zien in de gelijknamige film. Hij ging. Tijdens de 1e Wereldoorlog was dat. Wij gingen ook. Iets later in de tijd. Het was al 2012. Een reis naar de rode zee met Tel Aviv aan de meet. Een reis zonder harde kern maar toch heel spannend, gezellig en kameradelijk. De trouwe rossen in de mais gepleurd, afscheid genomen van de vlieg en onderbroeken van reizigers en vol verhalen terug naar huis.
Op het "einde van de reis"- feestje bij Bert in de kantine- laatste geld moest op- waren we als SKUPPERS nog niet allemaal helemaal klaar met reizen in deze samenstelling. Er waren volgens intimi onder ons deelnemers die niet perse mee konden of wilden gaan. Verrassend groot was de opkomst tijdens onze eerste vergadering: Precies 8 man om niet achter te laten. Na de och en ach's met balende gezichten over het besluit van Theo en Harrie.

Skup2014

We hebben veel vergaderd. In die vele vergaderingen hebben we heel veel besproken en nog meer. We hebben altijd afgesproken om niets af te spreken. Dan hoefde we dat ook niet te onthouden. Behalve dan een paar uitzonderlijke dingen: Onze 1e en enige afspraak was : "we laten geen man achter". Kan gebeuren dat we een auto, zijn wiel of wieldop achterlaten maar geen man ! Op z'n engels noemen we dat " we leave no man behind" .

Actief sinds 17 Aug. 2014