140907 Kroatië tour - Reisverslag uit Otočac, Kroatië van Skup2014 - WaarBenJij.nu 140907 Kroatië tour - Reisverslag uit Otočac, Kroatië van Skup2014 - WaarBenJij.nu

140907 Kroatië tour

Door: Walf

Blijf op de hoogte en volg Skup2014

07 September 2014 | Kroatië, Otočac

Rijdend door Kroatië zien we nog vanallerhande overblijfsels van huizen met volop kogelgaten. Servië en Bosnië waren de tegenstanders in de onenigheid in de jaren negentig. Leegstaande, soms ex-bewoonde of ook half afgebouwde huizen met kogelgaten geeft veel informatie op en neer via de bakkies. Vooral over wie geschoten heeft en waar deze bewoners dan gebleven zijn. In ieder geval zijn er 300.000 gastarbeiders in de EU van Kroaatse afkomst.

Skup2014

We hebben veel vergaderd. In die vele vergaderingen hebben we heel veel besproken en nog meer. We hebben altijd afgesproken om niets af te spreken. Dan hoefde we dat ook niet te onthouden. Behalve dan een paar uitzonderlijke dingen: Onze 1e en enige afspraak was : "we laten geen man achter". Kan gebeuren dat we een auto, zijn wiel of wieldop achterlaten maar geen man ! Op z'n engels noemen we dat " we leave no man behind" .

Actief sinds 17 Aug. 2014