140909 Bosnië grens - Reisverslag uit Sinj, Kroatië van Skup2014 - WaarBenJij.nu 140909 Bosnië grens - Reisverslag uit Sinj, Kroatië van Skup2014 - WaarBenJij.nu

140909 Bosnië grens

Door: Walf

Blijf op de hoogte en volg Skup2014

10 September 2014 | Kroatië, Sinj

Hoera! Het avontuur gaat weer beginnen. Vanuit Split gaan we landinwaarts om westelijk Bosnië Herzegovina in te rijden. Niet binnendoor omdat John nog te vers is en we de EU verlaten. We gaan over een soort provinciale weg richting Livno. De teamleden zijn erg zenuwachtig over hoe lang een en ander duren zal. Vooral met de illegale en te veel spullen. Nergens voor nodig. Jos en Frenk in de Vito voorop. Afspraak is dat Jos het woord doet en vriendelijk kijkt. Frenk mag vooral niks zeggen. Makkie. Na woorden als " hello, gutentag, toerist! Holland! Yves en no gewoon verder. Arie en Jan kijken stom en rijden door. Bert, Peter en John verklaren als laatste dat ze de voorgaande twee kennen. Hoppa, makkie. Over Baarschot rijden is nog moeilijker dan deze grens passeren. We zijn in Bosnië-Herzegovina. Gelijk een uur later is het nu 17.15 uur. " witte gullie wel wie al die drank gesmokkeld heeft", grinnikt Arie.

Skup2014

We hebben veel vergaderd. In die vele vergaderingen hebben we heel veel besproken en nog meer. We hebben altijd afgesproken om niets af te spreken. Dan hoefde we dat ook niet te onthouden. Behalve dan een paar uitzonderlijke dingen: Onze 1e en enige afspraak was : "we laten geen man achter". Kan gebeuren dat we een auto, zijn wiel of wieldop achterlaten maar geen man ! Op z'n engels noemen we dat " we leave no man behind" .

Actief sinds 17 Aug. 2014