140910 Bosnië Capajebo - Reisverslag uit Sarajevo, Bosnië en Herzegovina van Skup2014 - WaarBenJij.nu 140910 Bosnië Capajebo - Reisverslag uit Sarajevo, Bosnië en Herzegovina van Skup2014 - WaarBenJij.nu

140910 Bosnië Capajebo

Door: Walf

Blijf op de hoogte en volg Skup2014

11 September 2014 | Bosnië en Herzegovina, Sarajevo

Verder richting Sarajevo of Capajebo zoals men het hier in spijkerschrift schrijft. John is een aanwinst voor de bemanning. Wordt de pan een keer gewassen en krijgen we soep. Onderweg kunnen we vaak stoppen om te lunchen, maar durven niet goed wegens te verwachten salmonella in deze griebus. Tsjonge jonge wat een grijsgrauwe gebouwen. Je zou er nog veel meer kogelgaten in maken. Kerken wisselen af met minaretten, oftewel jankbuizen volgens Bert. Sarajewo is vergelijkbaar met Brussel of Berlijn. Oude gebouwen (hier wel vol gaten) naast prachtige nieuwbouw. Een grote multiculturele stad. Veel hoogblonde dames met grote we kunnen niet alles vertellen, maken de stad compleet en treinen vol. Bosnië-Herzegovina, volgens ons blijft het in drieën gedeeld. We zullen Sjeppan nooit vergeten. We zijn trots op ons zelf. Van de 9 geziene snelheids- en andere politiecontroles niet een keer aangehouden. Ook Arie niet. U kent zijn tronie. Verder zuidwestelijk. We willen vandaag overnachten in Montenegro.

Skup2014

We hebben veel vergaderd. In die vele vergaderingen hebben we heel veel besproken en nog meer. We hebben altijd afgesproken om niets af te spreken. Dan hoefde we dat ook niet te onthouden. Behalve dan een paar uitzonderlijke dingen: Onze 1e en enige afspraak was : "we laten geen man achter". Kan gebeuren dat we een auto, zijn wiel of wieldop achterlaten maar geen man ! Op z'n engels noemen we dat " we leave no man behind" .

Actief sinds 17 Aug. 2014