140913 Kosovo route - Reisverslag uit Skopje, Macedonië van Skup2014 - WaarBenJij.nu 140913 Kosovo route - Reisverslag uit Skopje, Macedonië van Skup2014 - WaarBenJij.nu

140913 Kosovo route

Door: Walf

Blijf op de hoogte en volg Skup2014

13 September 2014 | Macedonië, Skopje

Op naar Macedonië. Dit is slecht een 100 kilometer. Geen kip, erger nog, niks gegeten. Dus we durven het aan om binnendoor te rijden. Genietend van de Kossovaanse griebus. Lange hoge lelijke muren stammend uit de communistische tijd rondom huizen en groepen van huizen. Erg kleinschalige landbouw geeft prachtige fotomomenten. Geen der skuppers heeft geslapen, de meeste hebben contact gehad met het thuisfront. We zijn niet te motiveren voor een geitenworstgooiwedstrijd. Emotie, vooral heimwee sluipt in de sfeer de groep binnen. We spreken onderling af enkel positief te reageren op en onder elkaar. Dit direct en per bakkie. We zullen u de details van dit gekwijl besparen maar het team staat! We zien moskeeën naast orthodoxe kerken. Mannen met eierschalen op de kop. Net zo een als Calimero, maar dan echt. We stoppen nog even bij een runderslachterij waar stieren gelost worden. Voor meer info over dit HACCP gebeuren verwijzen we u naar uitgaande foto's.

Skup2014

We hebben veel vergaderd. In die vele vergaderingen hebben we heel veel besproken en nog meer. We hebben altijd afgesproken om niets af te spreken. Dan hoefde we dat ook niet te onthouden. Behalve dan een paar uitzonderlijke dingen: Onze 1e en enige afspraak was : "we laten geen man achter". Kan gebeuren dat we een auto, zijn wiel of wieldop achterlaten maar geen man ! Op z'n engels noemen we dat " we leave no man behind" .

Actief sinds 17 Aug. 2014