140913 Macedonië grens - Reisverslag uit Skopje, Macedonië van Skup2014 - WaarBenJij.nu 140913 Macedonië grens - Reisverslag uit Skopje, Macedonië van Skup2014 - WaarBenJij.nu

140913 Macedonië grens

Blijf op de hoogte en volg Skup2014

13 September 2014 | Macedonië, Skopje

Macedonië. De zesde deel uitmakende republiek van de federatieve republiek Joegoslavië van 1945 tot 1991. Ook zo een land dat niemand kent. Driekwart zo groot als Nederland, 2 mio inwoners, geen oorlog, geen varkens, weinig te beleven. In Macedonië spreekt men Macedonisch, niet te verstaan in in grieks- achtige letters. De 1e niet te verstane is de douaniere. Eindelijk hebben we trammelant aan de grens. Daar doen we het tenslotte voor. Saai. Klep open, nog een klep open, nummerplaat verplicht vastmaken en verder. Ach, ze zijn wel lief hier. Vingen in 1999 nog 400.000 ethnische Albanese vluchtelingen uit Kosovo op. Moeten ook wel lief zijn want 30 % onder de armoedegrens en 28,6% werkeloosheid is niet niks. We gaan op zoek naar de 30%.

• 14 September 2014 - 12:57

Mark Witlox:

Hallo jongens
    Niet zo hard rijden dan blijft het wel zitten.
    succes en we houden jullie in de gaten .
    gr

Skup2014

We hebben veel vergaderd. In die vele vergaderingen hebben we heel veel besproken en nog meer. We hebben altijd afgesproken om niets af te spreken. Dan hoefde we dat ook niet te onthouden. Behalve dan een paar uitzonderlijke dingen: Onze 1e en enige afspraak was : "we laten geen man achter". Kan gebeuren dat we een auto, zijn wiel of wieldop achterlaten maar geen man ! Op z'n engels noemen we dat " we leave no man behind" .

Actief sinds 17 Aug. 2014