140915 Roemenië grens - Reisverslag uit Giurgiu, Roemenië van Skup2014 - WaarBenJij.nu 140915 Roemenië grens - Reisverslag uit Giurgiu, Roemenië van Skup2014 - WaarBenJij.nu

140915 Roemenië grens

Door: Walf

Blijf op de hoogte en volg Skup2014

16 September 2014 | Roemenië, Giurgiu

We vervolgen onze weg via Pleven richting Ruse aan de Roemeense grens. Hier en daar nog veel ouwe Sovjet troep. Vooral grote plakken grond en nog meer grote plakken grond. Toch nog eens terugkomen hier. Om 20.30 uur aangekomen bij de Bulgaars-Roemeense grens. Jos legt ons uit dat de file van 50 personen en 153 vrachtwagens komt omdat hier een Schengen grens is. Vrachtwagens die open moeten om te laten zien wat er in zit. Twee euro tol is te overzien. "Hij zegt ho", zegt Arie. Wij stoppen. Er volgt een korte conversatie:"why à chicken on your car?". "Just for fun!". " oh, hahaha. That is funny, haha". Roemenië, het land van de zwerfhonden.

Skup2014

We hebben veel vergaderd. In die vele vergaderingen hebben we heel veel besproken en nog meer. We hebben altijd afgesproken om niets af te spreken. Dan hoefde we dat ook niet te onthouden. Behalve dan een paar uitzonderlijke dingen: Onze 1e en enige afspraak was : "we laten geen man achter". Kan gebeuren dat we een auto, zijn wiel of wieldop achterlaten maar geen man ! Op z'n engels noemen we dat " we leave no man behind" .

Actief sinds 17 Aug. 2014