140919 Hongarije Hogjes - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Skup2014 - WaarBenJij.nu 140919 Hongarije Hogjes - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Skup2014 - WaarBenJij.nu

140919 Hongarije Hogjes

Door: Walf

Blijf op de hoogte en volg Skup2014

20 September 2014 | Hongarije, Boedapest

De Donau wordt weer overgestoken. We komen door het dorpje Hogjes, maar dan met 2 puntjes op de o. Je zegt heugyes. Discussie is zolang dit gelezen wordt dat Peter meent dat hoogjassen in dit dorp ontstaan is. Jos weet zeker dat er zoveel gehoogjast werd, dat men dit dorp ernaar vernoemt heeft. Natuurlijk wordt er gehoogjast door de hoogjassers in Hogjes. Frenk zijn koffer met kleren wordt verhandeld op de kledingmarkt. De vraagprijs, een pan, wordt niet gehaald. Dan maar schenken aan deze 2e-handskleren handelaar. Stoppen voor onze dagelijkse lunch, soep met worst, aan het Balaton meer. We nemen een fishermans friend als we deze kalme zee op turen. Zittend aan de oever laten we de ervaringen van de laatste weken nog eens voorbij komen.De reis loopt op een einde.

Skup2014

We hebben veel vergaderd. In die vele vergaderingen hebben we heel veel besproken en nog meer. We hebben altijd afgesproken om niets af te spreken. Dan hoefde we dat ook niet te onthouden. Behalve dan een paar uitzonderlijke dingen: Onze 1e en enige afspraak was : "we laten geen man achter". Kan gebeuren dat we een auto, zijn wiel of wieldop achterlaten maar geen man ! Op z'n engels noemen we dat " we leave no man behind" .

Actief sinds 17 Aug. 2014