140914 Hellas grens - Reisverslag uit Bitola, Macedonië van Skup2014 - WaarBenJij.nu 140914 Hellas grens - Reisverslag uit Bitola, Macedonië van Skup2014 - WaarBenJij.nu

140914 Hellas grens

Door: Walf

Blijf op de hoogte en volg Skup2014

14 September 2014 | Macedonië, Bitola

Griekenland. Bij vele onder u en ons bekend van de zonvakanties, maar dan per vliegtuig. Wij niet. Wij kwamen hier per auto. Inmiddels 3800 kilometers per auto gebold. We zijn trots op onze bolides, maar vooral dankbaar aan Dennis en Joerie. Pet af, vakmannen !! De douanier vraagt zich af waarom Hollanders hier willen komen en geeft ons direct op onze donder vanwege de ideeën die jullie hebben over de Grieken. We ondergaan deze kastijding gelaten en wensen hem een vroeg pensioen. Grens over, foto nemen, borrel erin. Landbouw grootschaliger dan in voorgaande landen. Was het in de vorige landen vooral belangrijk te letten op putdeksels die er niet zijn. Hier lijkt alles vrij redelijk in eerste instantie. En wat doet een Griek op zondagochtend ? Hij drinkt koffie en zo op het terras langs de straat.

  • 09 Januari 2015 - 11:15

    Kathy Berg:

    Hallo,
    Ik vertrek voor de eerste maal naar Macedonië, Skopje voor een project. Ik had eerst gedacht om met de auto gegaan maar een Servische vriendin heeft mij dit afgeraden. Dus ik heb besloten eerst per vliegtuig naar Skopje te reizen op 28 januari as.. In de toekomst zal ik meerdere malen naar Macedonië reizen. Als ik meer informatie heb van mensen die ervaring hebben per auto dan kies ik deze.
    Graag wil ik uw ervaring weten.
    Alvast bedankt
    Kathy Berg

  • 28 Januari 2015 - 22:04

    Frenk:

    Kathy,

    Je vraagt naar onze ervaringen:
    We zijn met 3 auto's Kris kras door de Balkan gereden. we hebben bij geen enkele douane ook maar een oponthoud gehad.

    Excuus voor deze late reactie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skup2014

We hebben veel vergaderd. In die vele vergaderingen hebben we heel veel besproken en nog meer. We hebben altijd afgesproken om niets af te spreken. Dan hoefde we dat ook niet te onthouden. Behalve dan een paar uitzonderlijke dingen: Onze 1e en enige afspraak was : "we laten geen man achter". Kan gebeuren dat we een auto, zijn wiel of wieldop achterlaten maar geen man ! Op z'n engels noemen we dat " we leave no man behind" .

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 67092

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 22 September 2014

Balkan 2014

Landen bezocht: