140915 Bulgarije Sofia - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Skup2014 - WaarBenJij.nu 140915 Bulgarije Sofia - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Skup2014 - WaarBenJij.nu

140915 Bulgarije Sofia

Door: Walf

Blijf op de hoogte en volg Skup2014

16 September 2014 | Bulgarije, Sofia

Jos blijft een echte jager: geen beer, dan maar een blik worst.Voor een beer moet je hier 5 jaar het gevang in. Zoals al gezegd: als het hier regent dan ook goed. Dat zou nog niet zo erg zijn, maar onze 3 bolides moeten nog naar beneden en de grote keien en rotsen op het pad zijn veel bloter komen liggen. Ook niet erg, je ziet ze zelfs beter, maar de gaten zijn dieper en groter. De Vito, Dodge en Chrysler blijken echter echte rasspringpaarden te zijn. Waterskiën kunnen ze ook over de plots ontstane bergriviertjes. Na Bert en Jos overtuigd te hebben van wel een slappe band, in een 2,5 uurtje of zo beneden. En dat over 15 kilometer downhil. Op naar Sofia. Hoofdstad van het voormalige Joegoslavië. Communistisch. Dat kan je zien. Vierkante koppen, vierkante flats, vierkante bussen. Een bewegwijzering in krammenschrift. Nog een uurtje, dan gaat de vlieger. Waar is dat vliegveld. Hoe schrijf je dat in dit krammenschrift? Spannend voor John, leuk voor ons. Nou zijn wij ervaren reizigers en navigators, dus zetten we hem in een taxi: "Dag soepkoker, zegt in Sporring mar da zu er goed uitzien we dur ok ankomme".

• 17 September 2014 - 12:19

Karien:

Sofia hoofdstad van voormalig Joegoslavië?

Skup2014

We hebben veel vergaderd. In die vele vergaderingen hebben we heel veel besproken en nog meer. We hebben altijd afgesproken om niets af te spreken. Dan hoefde we dat ook niet te onthouden. Behalve dan een paar uitzonderlijke dingen: Onze 1e en enige afspraak was : "we laten geen man achter". Kan gebeuren dat we een auto, zijn wiel of wieldop achterlaten maar geen man ! Op z'n engels noemen we dat " we leave no man behind" .

Actief sinds 17 Aug. 2014