140916 Servië Grens - Reisverslag uit Drobeta-Turnu Severin, Roemenië van Skup2014 - WaarBenJij.nu 140916 Servië Grens - Reisverslag uit Drobeta-Turnu Severin, Roemenië van Skup2014 - WaarBenJij.nu

140916 Servië Grens

Door: Walf

Blijf op de hoogte en volg Skup2014

17 September 2014 | Roemenië, Drobeta-Turnu Severin

Het water staat hoog in de Donau. Heel hoog. Gisteravond was bij NOS journaal nog een item over de overstromingen in Servië. Het heeft inderdaad heel veel geregend hier. Bij Gura Vaii nabij Dobreta St. Severin steken we per stuwbrug de Donau over. De Roemeense douane waarschuwt ons voor delen van Servië waar bruggen weggeslagen zouden zijn. De brug is nog steeds hoger dan het water. Onze kippen krijgen veel bekijks en belach van enkele brugwerkers. Duimen hoog. Wij vinden hun ook best aardig. "SKUP", dat is nou precies wat ze hier nodig hebben. "Look for the next 10 km and help", adviseert de douanier. Gelukkig zitten Arie en Jos in de Dodge en zijn onze beste spaaiers! Eindelijk zijn we in het land van de deugnieten waar ons iedereen voor waarschuwde.

Skup2014

We hebben veel vergaderd. In die vele vergaderingen hebben we heel veel besproken en nog meer. We hebben altijd afgesproken om niets af te spreken. Dan hoefde we dat ook niet te onthouden. Behalve dan een paar uitzonderlijke dingen: Onze 1e en enige afspraak was : "we laten geen man achter". Kan gebeuren dat we een auto, zijn wiel of wieldop achterlaten maar geen man ! Op z'n engels noemen we dat " we leave no man behind" .

Actief sinds 17 Aug. 2014