140921 Resumé - Reisverslag uit Spoordonk, Nederland van Skup2014 - WaarBenJij.nu 140921 Resumé - Reisverslag uit Spoordonk, Nederland van Skup2014 - WaarBenJij.nu

140921 Resumé

Door: Walf

Blijf op de hoogte en volg Skup2014

21 September 2014 | Nederland, Spoordonk

We hebben veel cultuur geproefd. Een Balkan-oorlog ontleed. Geschiedenis gezien en opbouw in diverse stadia. We hebben kennis gemaakt met gastvrije bevolkingen. Grensovergangen die meevielen. We lazen het boek van Jan Mulders. We hebben het slachten van kalveren gezien in Kroatië en Kosovo. De mist omhoog zien komen in Albanië. Het varken op de rotonde en de koe op de snelweg. We zagen tabak in Macedonië en GMO-mais in Servië. We hebben gehobbeld in Bulgarije. Maar ook gejakkerd. We zijn in de geboorteplaats van Alexander de grote geweest. We zagen de zwerfhonden in Roemenië, de watersnood in Servië en de leder hozen in Wenen. We hebben erbarmelijk slaapplaatsen en wegen gehad. Onze onderlinge band en waardering is nog beter. We hebben het verse brood van thuis leren waarderen. We hebben genoten van de momenten. We danken vrouw, kinderen, baas en knechten dat deze het voor ons mede hebben mogelijk gemaakt. SKUP go's Balkan 2014. De SKUP is weer thuis. Een leerzame reis om vaak op terug te zien.

Skup2014

We hebben veel vergaderd. In die vele vergaderingen hebben we heel veel besproken en nog meer. We hebben altijd afgesproken om niets af te spreken. Dan hoefde we dat ook niet te onthouden. Behalve dan een paar uitzonderlijke dingen: Onze 1e en enige afspraak was : "we laten geen man achter". Kan gebeuren dat we een auto, zijn wiel of wieldop achterlaten maar geen man ! Op z'n engels noemen we dat " we leave no man behind" .

Actief sinds 17 Aug. 2014